JORNADA TÉCNICA: Reunión inicial de miembros del consorcio europeo del Proyecto SUSTEMICROP (Convocatoria PRIMA 2021) 

Tipo
Congresos, Jornadas, Seminarios y Talleres.
Estado
Concluido.
Plazas
12
Fecha de inicio
21/07/2022
Fecha de finalización
22/07/2022
Horarios
Jueves, 21/07/2022 de 09:30 h a 14:00 h Viernes: 22/07/2022 de 09:30 a 14:00 h

Duración
9 horas
Destinatarios
Miembros investigadores del consorcio europeo del proyecto SUSTEMICROP

Reconocimiento de créditos
ECTS:0
Lugar y aulas de impartición
Biblioteca Universitaria
Tasas de matrícula
Gratuita
Objetivos

El objetivo general de estas jornadas técnicas es el desarrollo de la reunión inicial de investigadores del consorcio internacional del proyecto SUSTEMICROP. En dichas jornadas se procederá :

-- Presentación de las capacidades de todos los miembros investigadores del consorcio.

-- Repaso de las tareas técnicas a abordar por cada miembro del consorcio

-- Presentación de la plataforma MEL (Monitoring, Evaluation and Learning Platform) para el correcto seguimiento de la ejecución del proyecto

-- Repaso del contenido de cada paquete de trabajo (Work Package o WP) y de las tareas asignadas a cada miembro del consorcio, haciendo especial mención de las tareas a ejecutar en el hito 1

-- Coordinación de los distintos socios participantes en cada WP

-- Diseño de tareas específicas para abordar la elaboración del plan de comunicación (WP7) y la base de datos general del proyecto (WP1)



Competencias y resultados de aprendizaje

Completar la coordinación necesario para la correcta ejecución del Proyecto



Programa

PROGRAMA DE LA JORNADA TÉCNICA - Reunión inicial del Proyecto de Cooperación Internacional SUSTEMICROP (Convocatoria PRIMA 2021)

“Development of eco-sustainable systemic technologies and strategies in key Mediterranean crop systems, contributing to small farming socio-economic resilience”

+ All hours indicated are in Central European Time (UTC+1)

+ The session will take place using a hybrid format: face-to-face meetings will be at the University of León facilities in the address Sala de Reuniones de la Biblioteca Central and the link to connect on streaming for partners not able to travel to León will be this one: Click here to connect.

Thursday, 21 July 2022

09:30 – 09:45  Welcome, reception, connection and sound check  ULE + all partners

09:45 – 10:15  Welcome and Introduction to the project by the Project Coordinator

Project summary, objectives and goals (Juan José Rubio, ULE; Project Coordinator)

10:15 – 10:35 Welcome by the PRIMA Officer and PRIMA Programme presentation      (Ali Rhouma, PRIMA Organization Officer)

10:35 – 11:00  Coffee Break

10:50 – 13:30  Partners’ Introductions. Each presentation shall cover in less than 15 min:

- Brief entity introduction and Team members

- Role in the SUSTEMICROP Project and

- Status of National Grant Agreement. Researchers of each of the partnerts (ULE, IFV, INRAE, IHPS, INRGREF, UM6P, AGBIO, HORTA, UMP, LU)

13:30 – 13:50 PRIMA Monitoring, Evaluation and Learning Platform (MEL) (Ali Rhouma, PRIMA Officer)

Tourist visits organised by the Project Coordinator to some of the most emblematic monuments of León (Casa Botines building, designed by the famous architect Gaudí and the Museum of the Real Colegiata de San Isidoro, which includes a visit to what is known as the Sistine Chapel of Romanic Art).       

21:00   Networking dinner at Restaurant “Real Colegiata de San Isidoro”

+ Friday, 22 July 2022

09:30 – 09:45  Welcome, reception, connection and sound check  ULE + all partners

09:45   - 10:00. WP1: Project baseline and sustainable innovation framework design:

- Tasks Expected from each of the partners

- Deliverables (ULE)

10:00   - 10:15 WP2: Valorization of crop residues by developing biofertilizers (BFs) based on BCA and PGPR-enriched compost:

- Tasks Expected from partners

- Deliverables (ULE)

10:15   - 10:30. WP3: Novel biopesticides against key diseases based on essential oil from aromatic plants and bacterial priming molecules:

- Tasks Expected from partners

- Deliverables (INRGREF).

10:30 - 10:45  WP4 Evaluation of new grapevine varieties as agroecological innovations addressing CC adverse effects for sustainable viticulture:

-Tasks Expected from partners

- Deliverables (INRAE)

10:45 - 11:00. WP5 Agroecology innovations three-pillar sustainability assessment through novel digital tools

-Tasks Expected from partners

- Deliverables (HORTA)

11:00 – 11:30  Coffee Break 

11:30   - 11:45. WP6 Evaluation and acceptance of agroecological innovations for improving farmer uptaken thought interactive multi-actor activities

-Tasks Expected from partners

- Deliverables (UMP)

11:45-12:00    WP7 Communication and Dissemination

-Tasks Expected from partners

- Deliverables (INRGREF)

12:00   - 12:15           WP8 Project Management

-Tasks Expected from partners

- Deliverables (ULE)

12:15 – 12:35  Technical Office introduction. Important project coordination aspects     (Artica+I consultant)

12:35 – 12:45  Meeting conclusion and Next steps ALL partnerts

12:45 – 13:15  Q&A    ALL partnerts

14:00   Informal food in the Barrio Húmedo (La Mary Restaurant).

16:00   Free time to visit León (A visit to the Cathedral with its stained glass windows is a must.)



Criterios de evaluación
Se exigirá la asistencia de al menos el 80% de las sesiones presenciales/online.

No se requiere evaluación



Director/es
  • Juan José Rubio Coque. Profesor. Universidad de León.
Profesorado/Ponentes
  • Juan José Rubio Coque. Profesor. Universidad de León.
Departamento / Centros Implicados

+ Instituto de Investigación de la Viña y el Vino y Área de Microbiología (Dpto de Biología Molecular). Dr. Juan José Rubio Coque (Coordinador del proyecto)

+ Área de Organización de Empresas. Departamento de Dirección y Economía de la Empresa. Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales. Dr. Daniel Alonso Martínez, Dra. Laura Cabeza García y Dra. Beatriz Jiménez Parra (Investigadores)



Entidades colaboradoras
  • Vicerrectorado de Relaciones Institucionales y con la Sociedad